13 Eylül 2019 Cuma

DATÇA CEM EVİ 2019 YILI AŞURE LOKMASINI PAYLAŞTI


DATÇA CEMEVİ, MUHARREM AYINI UĞURLAYIP AŞURE LOKMASINI PAYLAŞTI 
( 12 EYLÜL 2019 PERŞEMBE SAAT 12.30)


Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Datça Şubesi Cemevi, Yassı Muhrrem ve kerbela şehitleri için 12 Eylül 2019 Perşembe günü saat 12.30 de Datça Cemevi'nde  Aşure Lokması Etkinliği düzenledi..


Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Datça Şubesi Cemevi'nde 31 Ağustos'ta başlayan ve 12 Eylül'de sona eren Yass - ı Muharrem oruçlarının sonunda Kerbela Şehitlerimiz için Aşure Çorbası yapıldı.  12 Eylül saat 12.30'da Datça Cemevinde Datça halkıyla paylaşılan aşure öncesinde HBVAKV Datça Şubesi Cemevi Başkanı Murat YILDIRIM bir konuşma yaptı. Sercan BULUT'un verdiği lokma duasının ardından aşure gelen misafirlerle paylaşıldı.

Sunuculuğunu Aygül AKSOY'un yaptığı etkinliğe, Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Datça Şubesi Başkanı Mustafa KATIKÇI ve yönetim kurulu üyeleri, HDP Datça İlçe Başkanı Hürriyet KARADENİZ ve yönetim kurulu üyeleri, Eğitim Sen Datça Temsilcileri, Datça Kadın İş Gücü Derneği, Datça Emek Sen Üyeleri ve bir çok sivil toplum kuruluşu katıldı.  


DATÇA- HACI BEKTAŞ-I VELİ ANADOLU KÜLTÜR VAKFI CEMEVİ BAŞKANI MURAT YILDIRIM’IN MESAJI

Değerli Canlar,

Peygamberimiz Hz. Muhammet tarafından hem yeryüzü ve gökyüzünün yaratıldığı, hem de, kıyametin kopacağı ay olarak pek çok hadisle bildirilen;
Pek çok peygambere ve ümmetine de “Muharrem orucu” farz olunan bir Muharrem ayını daha ardımızda bırakıyoruz.

İslam dünyasında böylesi önemli bir yere sahip olan bu ay, aynı zamanda Aleviler için yas ayıdır.  Bu ay; gün doğumundan gün batana kadar orucumuzu tutar, etyemez, Ehlibeytin uğradığı zulmün anısına su içmez, eğlence yapmayız. Zaten, İmam Hüseyin'in acısını yüreğinde hissedenlerin, Abbas'ın kesik kollarından akan kanı kendi kollarından aktığına inananların eğlenmesi elbette ki mümkün değildir.

Bildiğiniz gibi; Emevi saltanatının başında bulunan Yezit, hilafeti için tehlikeli gördüğü İmam Hüseyin’i ortadan kaldırmayı planlar. Kerbela önüne gönderdiği orduya:  “Ben Kerbela’yı değil Hüseyin’in başını istiyorum.” der. Kerbela kuşatılır, Fırat kıyıları işgal edilir, susuzluktan feryat eden Kerbela halkının bu feryadına dayanamayan İmam Hüseyin “Bu zulüm ve fesat hükümetine ben biat etmeyeceğim, nereye gidersem gideyim, nerede olursam olayım beni öldüreceklerini biliyorum.” der. Yezit’in 5000 kişilik ordusuyla savaşa girer.


O gün yani muharrem ayının onuncu günü (aşure günü) Kerbela meydanında yetmiş iki genç ve İmam Hüseyin’in başı kesilerek şehit eden Yezit ordusu İmam Hüseyin’in kesik başını top yapıp meydanda tekmeleyerek oynadılar.

İmam Hüseyin daima haksızlıklara karşı çıkmış, zalime karşı mazlumun yanında yer almıştır.  Buna rağmen onun bu şekilde şehit edilmesi sevenleri tarafından asla unutulmamıştır, unutulmayacaktır. Bütün İslam dünyasında milyonlarca ehli-beyt yanlıları tarafından sevgiyle anılır ve matemi tutulur. Tarih boyunca İmam Hüseyin’e gösterilen bu sevgi hiçbir lidere, hiçbir öndere, hiçbir evliya ve erene gösterilmemiştir.

Bugün de din adına, Allah adına hükmettiğini ifade edip başta Ortadoğu olmak üzere dünyanın pek çok ülkesini kan gölüne çeviren terör örgütleri ve onların işbirlikçisi emperyalist devletler, Yezit gibi mazlum ve masum insanların kanını dökmektedir. Allah yaptıklarından habersiz değildir.
Değerli Can'lar niyazımız odur ki; bin yıllık acıyla tuttuğumuz yas orucumuzu, Hak kabul eylesin. Tüm canların ibadeti makbul, duaları kabul olsun. Ehlibeyt hatırına ve Aşure günü hürmetine Allah’tan dileriz ki, mazlum kanı artık akmasın.

Muharrem ayında 12 gün boyunca gönüllü olarak hizmet eden bacılarımıza, matem ayında her akşam bizi yalnız bırakmayan, lokmalarını paylaşan tüm canlara şükranlarımızı sunarız.

Datça Hacıbektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Cemevi
Başkan Murat YILDIRIM








Hiç yorum yok:

MUĞLA ÇEVRE PLATFORMU (MUÇEP) DATÇA'DA TOPLANDI

Muğla'nın Datça ilçesinde doğanın ve ortak yaşam alanlarının korunarak gelecek kuşaklara aktarılmasını sağlamak amacıyla bir grup d...