27 Şubat 2017 Pazartesi

Tunceli Ovacık Belediye Başkanı Mehmet Maçoğlu Datça'da.


Datça Hayır Platformu ve Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Datça Şubesi'nin davetlisi olarak Tunceli Ovacık Belediye Başkanı Mustafa Maçoğlu;  25.02.2017 Cumartesi günü Saat 16.00’da Datça Hacı Bektaş veli Anadolu kültür Vakfı Datça Cemevi’nde Yerel Yönetimler Çevre ve “Neden Hayır “ konulu söyleyiş programına katıldı.

Programa Datça Belediye Başkanı Gürsel Uçar, Başkan Yardımcısı İnci Bilgin,  Datça Sivil Toplum örgütleri ve geniş bir halk kitlesi katıldı.



Datça Hayır platformunun organize ettiği “Yerel yönetimler,  çevre ve neden hayır?” konulu Tunceli Ovacık Belediye başkanı Mehmet Maçoğlu’nun konuk olduğu söyleşi Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Datça Şubesi Cemevinde 25 Şubat cumartesi saat 16.00’da gerekleştirildi.
Açılış konuşmasını Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Datça Şubesi Cem Evi Başkanı Murat Yıldırım yaptı. Murat Yıldırım, “Türkiye’nin doğusunda bulunan Ovacık ilçesi Türkiye’nin güney batısında bulunan Datça ilçemiz de doğası,  bitki örtüsü ile dünyada eşsiz yerlerdendir.  Ovacık Belediye Başkanın buraya kadar gelip, bu söyleşiyi gerçekleştirdikleri için kendisine teşekkür ediyorum” dedi .


Daha sonra Datça Hayır Platformu adına yapılan konuşmanın ardından Tunceli Ovacık Belediye Başkanı Mehmet Maçoğlu sunumuna başladı. Datça Belediye başkanı Gürsel Uçar’ın da katıldığı söyleşi de Maçoğlu yönetim anlayışından ve yaptıklarından bahsetti. Ovacık ilçesi halkıyla ilçeyi nasıl yönettiğinden bahsetti. Öncelikle ilçenin en önemli kaynağı olan tarımla başladıklarını söyleyen Maçoğlu, bunu şu an Türkiye’de belki de ilk kendilerinin uygulamaya başladığını söyledi.

Ovacık’ta Munzur’un bozulmaması için de ilçe halkı ile birlikte direndiklerini söyleyen başkan Maçoğlu,  tarım üretimine başlarken birçok zorluklarla karşılaştıklarını, bunları aşıp,  fasulye ve nohut konusunda iyi randıman aldıklarını söyleyen Maçoğlu,   bunları pazarlama konusunda da diğer bölgelerin insanlarına dağıtımını gerçekleştirdiklerini söyledi. Üretimde doğal tohumlar kullandıklarını, bu tohumları geçmişten günümüze halkımızın yetiştirdiği tohumlar olduğunu ve kendilerinin de bunların kıymetini bildiklerini söyledi.


Yaklaşık iki saat süren sunumun ardından Datça Belediye başkanı Gürsel Uçar konuşma yaptı. Konuşmasında, Datça’nın doğası, havası, bitki örtüsü ile Ovacık’la benzeştiğini söyledi ve sunumu için Ovacık Belediye Başkanı Mehmet Maçoğlu’na teşekkür etti.  Söyleşi soru cevap bölümüyle sona erdi. Söyleşiye Datça’daki sivil toplum kuruluşlarının temsilcileriyle yoğun bir halk kitlesi katıldı.
























20 Şubat 2017 Pazartesi

DATÇA'DA HIZIR LOKMASI PAYLAŞILDI.


DATÇA'DA HIZIR LOKMASI VE HIZIR BAYRAMI  HACI BEKTAŞ VELİ ANADOLU KÜLTÜR VAKFI CEMEVİ ‘NDE  17.02.2017 CUMA GÜNÜ   YAPILDI. 

17 Şubat 2017 Cuma günü  Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Datça Şubesi Cem Evi'nde Hızır Lokması paylaşılarak  ve Hızır Bayramı kutlandı.

Hızır Lokması'na Datça Pir Sultan Abdal Derneğı Datça Şubesi Başkanı Bekir Şahin ve yönetim kurulu, Emek Sen Datça Şube Başkanı Mustafa bey ve yönetim kurulu, Kadın İşgücü   Derneğı Başkanı Menşure hanım, Datça müzikseverler Derneği Yöneticileri ve Datçalı dostlarımız canlarımız bizimle birlikte oldular.

Lokma Duası, Gülbenk ve Sofra Duasını Kurum Dedesi  Nihat Yoleri verdiği Hızır Bayram'ında 
Başkan Murat Yıldırım da "Hızır'la ilgili konuşmasını yaptı ve üç gün boyunca oruç lokmasını veren canlarımıza ve üç gün boyunca gönüllü hizmet eden bacılarımıza, Dedemiz Nihat Yoleri'ye, Zakirlik yapan Ali Ekber Taşdelen ve Dursun Alabıyık'a  yönetim kurulu adına teşekkür etti".







HACI BEKTAŞ VELİ ANADOLU KÜLTÜR VAKFI DATÇA ŞUBESİ CEMEVİ
HIZIR ORUCU VE HIZIR LOKMASI


Alevilikte ibadetin yeri, şekli, zamanı, mekânı yoktur ve esas olan her zaman kâmili insan olmaya çalışmaktır.

Ayrıca kendine reva görmediğini başkasına reva görmemektir.
Bunun yanı sıra her inancın olduğu gibi Alevi-Bektaşi inancının da kendine özgü ibadetleri ve kutsal günleri vardır.

Hızır, bugün oldukça geniş bir coğrafyada dara düşenlerin, ezilenlerin, karda tipiye tutulanların, denizde boğulmak üzere olanların, işkence görenlerin, hastaların, fakirlerin, “yetiş imdadıma ya Hızır” diyerek çağırdıkları ortak bir isimdir. Ölümsüz olduğu bilinir.
Hızır; Alevilere göre, kimi zaman bir melek, kimi zaman kurtarıcı ve yaratıcıdır. Aleviler  misafiri Hızır’la, Hızır’ı da Hz. Ali ile özdeşleştirmişlerdir. Hızır, Nebî’dir, (yani peygamberdir) Hızır, Şâh-ı Merdan Ali’dir. Ya da Hz. Ali’nin insanlara anında yardımcı olması için gönderdiği yanı başımızdaki temsilcisidir.

Hızır Anadolu insanı için her zaman doğru, çalışkan, her yerde hazır – nazır, adaletli, yardımsever, dar günde imdada anında yetişen, Bilge, Ulu, Evliya veya Derviş’tir.
Bir şükür orucu olan Hızır orucu aynı zamanda Hz. Hızır'ın şahsında yüce Yaratıcıdan bereket ve rahmet istemenin, esenlik ve kurtuluş dilemenin, dostluk ve dayanışma talep etmenin, paylaşım ve kardeşlikte buluşmanın da orucudur.

Her insanın yaşamında mutlaka şükran günleri vardır. Hastalıktan kurtulanlar, kazadan beladan kurtulanlar, kısacası zor günlerden kurtulanlar, şükranı olarak dualarının, kurbanlarının, lokmalarının kabulü için, dar günlerinde HızIr yetişsin diye  Allah rızası aşkına, Hızır aşkına, Ehl-i Beyit aşkına, oruç tutarlar.

Allah irade sıfatını yalnızca insanlara vermiştir. Oruç iradenin imtihanıdır. Hiç bir şeyde uslanmayan nefsin oruç ile uslanmasıdır. Çünkü açlık had safa da iken yememek, susuzluk had safa da iken içmemek, iyilik için nefsin dizginlerini çekip iradeyi kullanmaktır. Yani, vücuda aklın hükmüdür, kendi bedenine sözün geçmesidir. 

Her an her yerde hazır ve nazır olan, çaresizlerin çaresi, umutsuzların umudu Zorda kalanların carına yetişen Hızır, cümlemizin yardımcısı olsun Allah herkese Hızır elinden doluyu içmek nasip eylesin. Dualarınız kabul, ibadetleriniz makbul olsun,  Gerçeğe Hü…


HBVAKV Datça Şubesi Cemevi

Yönetim Kurulu

















13 Şubat 2017 Pazartesi

Danışma Kurulu Toplantısı Kuşadası Şubesinde gerçekleşti.

HBVAKV Genel Merkezi Ege bölgesi Danışma Kurulu Toplantısı Kuşadası Şubesinde gerçekleşti.


HBVAKV Ege bölgesi Danışma Kurul Toplantısı Kuşadası Şubesinde gerçekleşti.

Hacı Bektaş Veli Anadolu Kültür Vakfı Genel Merkez tarafında Ege Bölgesinde bulunan Şubelerle ile Kuşadesı Cem Evi’nde 11 Şubat 2017 Cumartesi Saat 12.00’ de Danışma toplantısı düzenlendi.

Toplantıya Ege Bölgesinde bulunan vakfımızın şube ve Cemevlerinin başkan ve yönetim kurulu üyeleri ile birlikte katıldık.

  Genel Başkan Tuncer BAŞ,  Başkan Yardımcısı Kamil AYKANAT, Genel Sekreter Seyit KARAHAN toplantıya katıldı. 

Toplantının açılışını Sayman Seyit KARAHAN yaptı. Vakfımızın mali tablosu ile ilgili geniş bir sunum yaptı. Şubelerimizde bu sunumdaki tabloya göre mali disiplin konularını düzenleyeceklerdir.

   Genel Sekreter Zeynel CAN vakfın idari konularında bilgilendirme yaptı. Şubelerinde idari konularda bu sunumu dikkate almaları ön görülmüştür.

Genel Başkan Tuncer BAŞ’ta Vakfımız, Kamu yararına olması nedeniyle vergi muafiyetleri ile ilgili geniş bir sunum yaptı.

   Vakfımızın yeni geliştirecek projeler içerisinde oluşturacağı kooperatif, Engelli ve Kadınlarımızın üreteceği ürünleri ve şubelerimizin Türkiye genelinde bulundukları yerel ürünlerin kooperatife dahil edilmesine ve ürünlerin pazarlanmasına hazırlık yapmaktayız.

   Vakfımız eğitim, sağlık ve gençlere yönelik projelerin hazırlık aşamasındadır. Bu projelerimiz sonuçlanırsa şubelerimizle birlikte hayata geçireceğiz. Sonrasında şube başkanları ve yöneticiler ile soru ve cevap şeklinde danışma toplantısı devam etti.

Danışma toplantısına Ege Bölgesinde bulunan 13 şube başkanı ve yöneticileri katıldı. Haci Bektaş Anadolu Kültür Vakfı Datça Şubesi olarak başta Başkam Murat Yıldırım; başkan Yardımcısı Hüseyin Yıldız, Kurum Dedesi ve Sayman Nihat Yoleri olmak üzere yönetim kurulumuz hazır bulundu.











YASSI MUHARREM (ON İKİ İMAMLAR) ORUCU BAŞLIYOR!

HACI BEKTAŞ VELİ ANADOLU KÜLTÜR VAKFI  DATÇA ŞUBESİ CEMEVİ'NDEN  TÜM CANLARA ÇAĞRI YASSI MUHARREM (ON İKİ İMAMLAR) ORUCU ba...